Σάββατο 9 Ιουλίου 2011

Οι καταναλωτές να μην ξεχνούν τις αποδείξεις και το μήνυμα "καταναλώνω όσα παράγω"

Kάλεσμα στο καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία, των μεγάλων
ποσοστών των εκπτώσεων, έκανε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) με
αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων από τις 15 του μήνα και προτείνει στο
καταναλωτικό κοινό ''να συνεχίσει να δείχνει αμέριστη εμπιστοσύνη στην τοπική
αγορά του και πριν φύγει για τις καλοκαιρινές διακοπές, να χαρεί τις αγορές στα
καταστήματα της περιοχής του, που διαθέτουν ποικιλία, επάρκεια, ποιότητα ειδών
και βέβαια πολύ χαμηλές τιμές''.
Η ΕΣΕΕ δηλώνει, όπωε μεταδιδει το Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι πάντα προσδοκά τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος και
πάντα ελπίζει στη βοήθεια του καταναλωτή, ο οποίος είναι ο μόνος που μπορεί να
βελτιώσει την έντονη απαισιοδοξία στο λιανικό εμπόριο, καθώς σε όλη αυτήν την
περίοδο δοκιμασίας ο σχετικός δείκτης εκτίμησης των πωλήσεων παραμένει στα πολύ
χαμηλά επίπεδα των -56 μονάδων. Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές των πωλήσεων,
επίσης, σημειώνουν επιδείνωση και το 57% των εμπορικών επιχειρήσεων αναμένει
μείωση των πωλήσεων το επόμενο διάστημα ακόμα και κατά τη διάρκεια των θερινών
εκπτώσεων.
Σημειώνει επίσης, ότι η οικονομική κρίση φέρνει πραγματικές ευκαιρίες και
φθηνές εκπλήξεις σε όλους τους καταναλωτές. Είδη που, λόγω τέλους εποχής, για
τους εμπόρους χάνουν την αξία τους, αποκτούν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για
τους καταναλωτές που, με λιγότερα χρήματα, αγοράζουν περισσότερα και
ποιοτικότερα είδη.
Η ΕΣΕΕ στα πλαίσια ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού, επισημαίνει τις
ακόλουθες χρήσιμες οδηγίες:
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων
που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος
και οπωσδήποτε στα σημεία που αυτά τα προϊόντα εκτίθενται. Η αναγραφή ποσοστού
δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης να
αναγράψει ποσοστό. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με
την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
- Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σεζόν
εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές. Σε περίπτωση που πωλούνται ελαττωματικά
προϊόντα, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν με ανάλογη
σήμανση τον καταναλωτή, ότι πρόκειται για τέτοιο προϊόν και μόνο σε αυτή την
περίπτωση υπάρχει δικαίωμα άρνησης αλλαγής αυτού του είδους. Αλλαγές και
επιστροφές προϊόντων γίνονται όπως συνήθως, καθ΄όλη την διάρκεια του έτους και
ανάλογα με την πολιτική που ακολουθεί η κάθε επιχείρηση. Σε περίπτωση άρνησης
αλλαγών κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει ειδική σήμανση σε
εμφανές σημείο του καταστήματος, που να ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό.
- Οι καταναλωτές, πριν τις εκπτώσεις, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς στις
βιτρίνες για έλεγχο τιμών, ώστε να διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή τιμή που
προκύπτει μετά την έκπτωση και να ξεχωρίσουν τα καταστήματα που θα πρέπει να
εμπιστευτούν. Συνιστούμε στους καταναλωτές να μην παρασύρονται από ευφάνταστες
δελεαστικές διαφημίσεις και να μην ενδίδουν στη μάχη τον μεγάλων ποσοστών
εκπτώσεων από εταιρείες που «προσφέρουν» μεγάλες εκπτώσεις όλο το χρόνο.
Συνήθως, σε αυτές τις περιπτώσεις βρίσκουμε «φουσκωμένες» τιμές, όπως και
απόκρυψη ελαττωματικών και β΄ διαλογής προϊόντων.
- Οι καταναλωτές πρέπει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων να καλύψουν πρώτα τις
ανάγκες τους, επιλέγοντας για τις αγορές τους πρώτα τα καταστήματα της περιοχής
τους, που έχουν αποδείξει επί μακρών την αξιοπιστία τους και έχουν αναπτυχθεί
μεταξύ εμπόρων και πελατών σχέσεις σεβασμού, φιλίας και εμπιστοσύνης.
- Καλούμε τους Έλληνες καταναλωτές να εμπιστεύονται τα οργανωμένα εμπορικά
καταστήματα και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο, που παρέχει κακής ποιότητας
εμπορεύματα, χωρίς καμία διασφάλιση, εγγύηση και φυσικά χωρίς αποδείξεις και
τέλος να μην ξεχνούν το μήνυμα «καταναλώνω όσα παράγω».

Τσοπάνος,  σημειώνει οτι το μήνυμα ''Καταναλώνουμε ο,τι Παράγουμε'' είναι και το κεντρικό

 σύνθημα του ομώνυμου ''Κινήματος Πολιτών''
 που έχει δημιουργήσει παραρτήματα σε πολλές περιοχές της χώρας και αφίσες του υπάρχουν σε όλα σχεδόν τα σούπερ μάρκετ.

Κεντρικό σύνθημα ειίαι επίσης
το ''Τρώω Ελληνικά, ντύνομαι Ελληνικά , κάνω τουρισμό Ελληνικά''-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια σε greekglish δεν θα δημοσιεύονται