Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Αράχωβα εμπιστευτικό

 Τα τσιφτετέλια σε χιονισμένες μπουζουκλερί τέλειωσαν για την ντόπια ελίτ  


 Αράχωβα-του απεσταλμένου μας
 www.antinews.gr

Πουθενά αλλού στην Ελλάδα δεν αποτυπώθηκε η περίοδος της Σημιτικής εκτροπής τόσο εμφατικά όσο στην Αράχωβα.
Η Μύκονος, ήταν ήδη από την δεκαετία του ‘50 πόλος για την εγχώρια «χρυσή» νεολαία και από τη δεκαετία του ‘60 ινκόγκνιτο καταφύγιο για διεθνείς σταρ.
Το ορεινό όμως κεφαλοχώρι, με την βαριά από τον Καραϊσκάκη ιστορία, ήταν μέχρι πολύ πρόσφατα, κυρίως, παραγωγός τής διάσημης πλέον φορμαέλλας αλλά και εκλεκτού κόκκινου κρασιού.
Δίπλα της υπήρχε από το 1975 το Χιονοδρομικό.
Αλλά οι πρασινοροζ, κοινωνικά ανελθόντες με τα δανεικά που σήμερα η χώρα αποπληρώνει με εθνική ανεξαρτησία, είχαν άλλες προτεραιότητες.
Όφειλαν πρώτα  να εκθρονίσουν τους παλαιούς Κολωνακιώτες και Μυκονιάτες, τύπου Ζάχου Χατζηφωτίου. Για να τεκμηριωθεί η κοινωνική άνοδος προείχε η κατάκτηση των παραλιών.

Έπειτα, προερχόμενοι οι ίδιοι, σε σημαντικό ποσοστό, από κατσάβραχα, απόγονοι γιδοβοσκών την μοίρα των οποίων θα είχαν ακολουθήσει αν δεν είχε υπάρξει ο Ανδρέας Παπανδρέου, έτρεφαν έμφυτη απέχθεια για ο,τιδήποτε κακοτράχαλο.
Πού καιρός λοιπόν για όρη και άγρια βουνά …
Όλα αυτά, μέχρι τη διόγκωση του οικονομικοπολιτικού καρκινώματος που συνοπτικά αποκλήθηκε «Διαπλοκή» και το colpo grosso  του Χρηματιστηρίου.
Αφού είχαν κορεσθεί οι ανάγκες γαστέρας, υπογαστρίου και ματαιοδοξίας, το υπερβάλλον χρήμα που διοχετεύθηκε στην οικονομία ζητούσε νέο κανάλι ροής.
Αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου με βάση επιχειρηματικά σχέδια που εκπονήθηκαν από τον Βαρώνο Μυνχάουζεν.
Ευρωπαϊκές εισροές ανεξέλεγκτα δαπανώμενες.
Ολυμπιακές υπερτιμολογήσεις στρατοσφαιρικού ύψους.
Φθηνές, λόγω ευρώ, τραπεζικές χορηγήσεις.
«Μαύρο» πολιτικό και δημοσιογραφικό χρήμα.
Όλα, διαμόρφωσαν ένα στιλβωμένο στρώμα νεόκοπων καταναλωτών που διψούσε να διαφοροποιηθεί από τον κρατούντα κοινωνικό συρμό :
First we take Mykonos then we take …what?

Θέρετρα στην Εποχή της Κρίσης και του Φόβου

Ο δυτικότροπος μιμητισμός, θεριεύοντας τον φθόνο για τα Αλπικά μεγαλεία, παρείχε μια απάντηση στο «τι να κάνουμε» : χειμερινός τουρισμός.
Για την ορεινή εκστρατεία ενυπήρχαν βέβαια και δύο φυσιολογικές κοινωνικές παράμετροι, που όμως διαδραμάτισαν δευτερεύοντα ρόλο :
Πρώτον, η πραγματική επιθυμία μικρής μερίδας του πληθυσμού για ενάσκηση αθλητικών δραστηριοτήτων σε χιονισμένο περιβάλλον, με την ανάλογη τουριστική δραστηριοποίηση που πυροδοτεί.
Δεύτερον, το ότι η μεταπολεμική γιγάντωση της Αθήνας ενηλικίωσε γενιές στο τεχνητό περιβάλλον της πόλης, χωρίς καμία επαφή με το ύπαιθρο, που διψούσαν για την αρχέγονη στο ανθρώπινο είδος επαφή με τη Μητέρα Φύση.
Όλα συνέκλιναν σε μια απαίτηση-ανάγκη : χειμερινό θέρετρο. 
 
 Αναπτύχθηκαν αρκετά : Καρπενήσι, Καλάβρυτα, Βασιλίτσα. Και άλλα.
Αλλά την κορωνίδα αποτέλεσε η Αράχωβα.
Επειδή η «ανάπτυξη» και η μετέπειτα μορφοποίηση της ευρύτερης περιοχής που σχεδόν πολιτογραφήθηκε σαν «Αράχωβα», δηλαδή του ορεινού άξονα Αράχωβα-Λιβάδι-Επτάλοφος, πυρήνα του φυσικού κάλλους του ιερού Παρνασσού, συμπύκνωσε το πνεύμα της εποχής.
Τουρισμός, Οικοδομή, Lifestyle.
Οι ατμομηχανές της παρασιτικής οικονομίας.
Και οι γεννήτριες του αφορολόγητου χρήματος.
Η Αράχωβα «εκτοξεύτηκε» και από τα πράγματα και από τις περιστάσεις.
Απείχε 170 χιλιόμετρα από την Αθήνα, το κέντρο λήψης αποφάσεων και έδρα της οικονομικής ισχύος, η βενζίνη ήταν ακόμα φθηνή – εξάλλου λεφτά τότε όντως υπήρχαν.
Υπήρχαν χιονοδρομικές εγκαταστάσεις.
Έλειπαν οι υποδομές εξυπηρέτησης μιας ελέω ευκόλου χρήματος απαιτητικής πελατείας που γύρευε glamour σε ορεινό περιβάλλον.
Ένα Gstaad ή Chamonix ή Kitzbühel στην ελληνική εκδοχή, κάτι σαν διαρκές τσιφτετέλι σε χιονισμένη μπουζουκλερί.
Πρώτα ήρθαν, κυρίως από Αθήνα, μαγαζάτορες με χιονοδρομικούς εξοπλισμούς και επιχειρηματίες της νύχτας και της διασκέδασης.
Μετά ήρθε η φυλή της περιβαλλοντικής καταστροφής, οι εργολάβοι.
Δασικά διάκενα κηρύχτηκαν οικόπεδα και δομήθηκαν, χωρίς σχέδιο, χωρίς υποδομές, χωρίς πρόβλεψη, νομότυπα ή στα όρια της παρανομίας, με ακροβασίες πάνω στη δασική νομοθεσία.
Στο υπέροχο «Λιβάδι» τα κοπάδια των ζώων, που παρείχαν το γάλα για τα προϊόντα της περιοχής, εκτοπίστηκαν από κοπάδια νεόπλουτων που ζούσαν τον χιονισμένο τους μύθο.
Αφού δημιουργήθηκαν οικιστικές υποδομές ήρθαν οι μεγαλόσχημοι της οικονομίας και της πολιτικής, οι οποίοι εκτός από διακοπές έκλεισαν σε απόμερα σαλέ όχι λίγα, υλοποιηθέντα ή ματαιωθέντα, οικονομικοπολιτικά «ντηλς».
Ακολουθώντας την παράδοση που ήθελε τους Έλληνες να λύνουν τα μεν των θεών στον Όλυμπο τα δε των ανθρώπων στον Παρνασσό – παρακείμενο το Μαντείο των Δελφών.
Τέλος, όπως παντού όπου ρέει άκοπο χρήμα, ήρθε το Έγκλημα.
Μπράβοι, ναρκωτικά. Αλλά και ληστείες στις πιο απόμερες οδικές προσβάσεις, μέρα-μεσημέρι ή αργά τη νύχτα, που είτε δεν δηλώθηκαν είτε δεν έλαβαν δημοσιότητα.
Κάπου γύρω ήταν τα λημέρια του Βασίλη Παλαιοκώστα, ο οποίος μερικοί ισχυρίζονται ότι ανεφοδιαζόταν απτόητος με καύσιμα στο Λιβάδι, ενώ τον καταδίωκε όλη η Αστυνομία.
Όπως συμβαίνει πάντα, ακολουθώντας την ανώτερη τάξη, ήρθαν οι μικρομεσαίοι. Με τουριστικά πακέτα, με φοιτητικές εκδρομές, με ολιγοήμερες «αποδράσεις».

Πουλάνε τις βίλες τους (από το ΕΘΝΟΣ)
Και οι ντόπιοι; Λίγοι στάθηκαν αμήχανοι μπροστά στην καταιγιστική μεταμόρφωση του οικείου τους χώρου. Αρκετοί συμμετείχαν, περισσότερο στον τομέα της εστίασης και των μικρομεσαίου μεγέθους καταλυμάτων. Πολλοί εκμεταλλεύτηκαν τις υπεραξίες γης.
Γενικά κράτησαν περισσότερο σε σύγκριση με τους παλαιά πάμπτωχους Μυκονιάτες τον χαρακτήρα τους, πράγμα δυσδιάκριτο βέβαια το χειμώνα, την high season, ευκρινέστερο το καλοκαίρι, χωρίς τις πολυπληθείς τουριστικές ορδές.
Και σήμερα; Στην Εποχή της Κρίσης;
Όπως συνέβη στον Ιταλικό νεορεαλισμό, άλλοι βλέπουν αθλιότητα άλλοι μεγαλεία.
Η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση.
Το Περιβάλλον βέβαια έχει σαφώς εμπορευματοποιηθεί, η διατήρησή του δεν ισχύει ως αυθύπαρκτη αξία αλλά ως πόρος χρησιμοποιούμενος στη φρενιτιώδη επιδίωξη των ανθρώπων για πλουτισμό.
Όμως η Αράχωβα είναι υπέροχη γιατί και σήμερα συμπυκνώνει την Ελλάδα του 2013.
Υπάρχει δυναμισμός αλλά και φόβος για το αύριο.
Όλοι νοσταλγούν χωρίς ενοχές την απεριόριστη χλιδή, αλλά και έχουν συνειδητοποιήσει ότι η «όλα ήταν ένα ψέμμα» που βασιζόταν σε δανεικά και κλοπιμαία.
Ότι πλέον πρέπει να επιβιώσουν εκ των ενόντων, το προϊόν απευθύνεται κυρίως στους ιθαγενείς, εδώ δεν πρόκειται να εμφανιστεί ξαφνικά, όπως στα κοσμοπολίτικα νησιά, ο Αμπράμοβιτς και να παραγγείλει τριακόσιους αστακούς προκαλώντας έκρηξη ρευστότητας.
Και εδώ και σε όλη την Ελλάδα, η ανάταση μπορεί να έλθει από τα νιάτα, το μέτρο, την παράδοση και την ομορφιά.
Όχι τυχαία, από τα πιο επιτυχημένα μαγαζιά είναι φέτος ένα μικρό στον κεντρικό δρόμο, που πουλάει «παραδοσιακούς λουκουμάδες». Ευρώ 2,5. Οι νεολαίοι κάνουν ουρά για να πάρουν το ευμέγεθες μπωλ, πασπαλισμένο με καρύδι, και το απολαμβάνουν όρθιοι με το διαρκές κέφι της ηλικίας.
Και αγναντεύοντας νοτιοδυτικά, τον Δελφικό Ελαιώνα και στο βάθος τον Κορινθιακό και τα Μωραΐτικα βουνά αντίκρυ, η ανάσα σου πάντα σταματά, από την ομορφιά.
Το Ελληνικό Τοπίο μοιάζει άτρωτο στο πέρασμα του χρόνου.
Αρκεί οι Έλληνες να μην κάψουν όλα τα δένδρα στο τζάκι…

Αράχωβα Εμπιστευτικό
Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά 2012-13


- Οι «πλούσιοι και επώνυμοι» δεν πολυφάνηκαν. Οι μέρες είναι «πονηρές» για επίδειξη ευμάρειας. Κάποιοι, άλλωστε, είναι παρέα με το Λάκη στο Κορυδαλλός resort. Άλλοι πουλάνε τα σαλέ. Και στο Λιβάδι έχουν γίνει δεκάδες διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος στις μαιζονέττες.
- Αντίθετα, οι μεσαίοι, βρίσκοντας ανοιχτό πεδίο, «ξεσάλωσαν». Στην ανθρωπογεωγραφία κυριάρχησαν οι γενιές 50-60 και 15-25. Οι δημιουργικές ηλικίες 30-50, πιεσμένες οικονομικά, ήταν απούσες από την «πιάτσα» αλλά κυρίαρχες στο χιονοδρομικό.
- Ήταν η πρώτη χρονιά που μπορούσες άνετα να βρεις για την εορταστική περίοδο κατάλυμα με λιγότερα από 100 ευρώ. Τα ξενοδοχεία ξεκίνησαν με πληρότητα περίπου 70% και βαθμιαία έφτασαν σχεδόν το 100%.
- Οι περισσότεροι εκδρομείς, κυρίως οι οικογενειάρχες, ήρθαν μεν αλλά έμειναν κλεισμένοι μέσα. Αρκούμενοι στο πρωινό και στον μπουφέ του ξενοδοχείου. Με κανένα καφεδάκι έξω. Το all inclusive επελαύνει.
- Από τη στενότητα, χαμένη η εστίαση. Τα ρεβεγιόν με table d’hôte των 100 ευρώ είναι παρελθόν. Αλλά και με 50, λίγη συμμετοχή. Για ταβέρνες και ρεστωράν το να έχουν γεμάτα τα μισά τραπέζια θεωρούταν επιτυχία. Και κεντρικότατο στέκι, όπου παλιά σύχναζε και ο Αλέξης Κούγιας, είχε σε ρεβεγιόν πελατεία μερικές παρέες νεαρών από την διπλανή Λιβαδειά.
- Παραμένει το μόνο μέρος στην Ελλάδα όπου σε 100 μέτρα μπορείς να μετρήσεις τρία jeep Ηummer . Αλλά πλέον μπορεί και να ακούσεις τον διπλανό σου να ρωτά τον μπάρμαν «πόσο έχει το σπέσιαλ;», «8,5 €», «καλά, φέρε μια μπύρα».
- Παραδοσιακά, η μεγάλη κίνηση λαβαίνει χώρα τα Χριστούγεννα και μειώνεται προς την Πρωτοχρονιά. Φέτος συνέβη το αντίθετο. Σκορπώντας χαμόγελα και ελπίδα στους αρχικά «παγωμένους» επαγγελματίες.
Και του Χρόνου!
Προφήτης

 http://www.antinews.gr

11 σχόλια:

  1. Καλά το κείμενο αυτό είναι άλλα ντάλλον!!!!! Τι πίνεις και δεν μας δίνεις???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο απεσταλμένος του antinews μάλλον πείρε 3-4 απο τα σπέσιαλ καθώς το αφεντικό του πλερώνει καλά.Πρασινορόζ δεν υπήρξε ποτέ.ΠρασινοΜπλέ ειναι αν θυμάμαι καλά!Πρασιμπλέ/Hammer/Ψήφος/Τσιφτετέλι/Λουκουμάδες.Άγιε Κούγια γύρνα στο χωριό μας σε παρακαλούμε!Λείπεις απο την ντόπια "άφθαρτη" μαφία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βέβαια η αλήθεια σας έτσουξε. Αλλά μάλλον νεόπλουτοι θα είστε κι εσείς οπότε και καλύπτεστε πίσω από την ανωνυμία σας. Αλλά από την άλλη αυτός είναι ο καπιταλισμός. Βέβαια εγώ την λατρεύω αυτήν την επονομαζόμενη κρίση. Κατά κύριο λόγο μόνο καλά έχει φέρει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΥΤΑ ΝΑ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΤΟΠΙΚΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥΣ ΣΙΓΟΝΤΑΡΑΝΕ ΤΙΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΞΕΣ ΑΡΧΕΣ. ΟΨΙΜΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΚΑΙ ΣΚΙΖΟΥΝ ΔΗΘΕΝ ΤΑ ΙΜΝΑΤΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΝΤΩΣ ΘΛΙΒΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ. ΥΠΟΜΟΝΗ ΟΣΟΝΟΥΠΩ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΚΑΙ Η ΧΟΥΝΤΑ ΠΑΛΙΟΥΠΟΚΡΙΤΕΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καθεται ο αλλος στον καναπε του,εχει πιει τα τσιπουρα του ,εχει τσακωθει στο καφενειο ,με τη γυναικα του εχουνε κανα 2 μηνες να@@@@@@@@@@@ και μιας και δεν εχει που να ξεσπασει μπαινει στα blog κι αρχιζει ΑΝΩΝΥΜΑ να βριζει τον δημαρχο τον τεως να αποκαλει διεφθαρμενους ανθρωπους που δεν δωσαν δικαιωμα,να λεει χουμα,ουστ να λεει πραγματα που δεν θα μπορουσε ποτε να φανταστει οτι θα λεγε και μετα να βαζει ενα τσιπουρο και ικανοποιημενος να καυχιεται τους τα χωσα ασχετα αν ερει οτι αυτα που γραφει μπορει και να τα διαβασαν τα παιδια τους.ανωνυμοι αλητες που εκμεταλλευονται το προσφορο εδαφος φιλοδοξων blogers για να αποθαρρυνουν πατσανταρες γιαννελους οικονομακηδες ν ασχοληθουν με τα κοινα και να ασχολουνται κομματοσκυλλα τυπου στλιαρια η πρασινα η οτι θελετε ΟΥΣΤ ΡΕ ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ ΟΥΣΤ(τσοπανε ελπιζω μα μην κοπει επειδη δεν βριζω τον δημαρχο η τον τεως)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παραπανω δικηγορε της δημοτικης μας αρχης. Στην γνωστη στροφη στο Ζεμενο εγινε και νεο ατυχημα. Επειδη ξερεις τοσα δεν μας λες ποσα χαρτια εχει κανει ο Δημος στην Περιφερεια για την στροφη του Ζεμενου;
    ….εκτος και δεν σε ενδιαφερει το θεμα το ιδιο οπως η κρεβατοκαμαρα του καθε σχολιαστη και το ποσες φορες το κανει με την γυναικα του.
    Αληθεια στην γυναικα σου αρεσει το ….τσιπουρο στον καναπε;
    Tσοπανε ευχαριστω για την φιλοξενεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @τζαμπα μαγκες

    Φιλαράκι, εσύ απ ότι βλέπω και δεν κάνεις κάτι διαφορετικό από αυτούς που κράζεις. Δες πρώτα τη δική σου καμπούρα και μετά κρίνε των άλλων..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπαρχει μια διαφορα ανωμυμε @ τζαμπα μαγκα.... εγω δεν αραζω στον καναπε μου και κανω ερωτησεις για θεματα σημαντικα οπως βλεπεις παραπανω.
    Την δικια μου καμπουρα αφηνω να την δεις εσυ γιατι απο οτι διαβαζω δεν βλεπεις καθαρα και θα σου ειναι δυσκολο να δεις την δικια σου...
    Δεν την αντεχεις την κριτικη όπως δεν αντεχω …..τις μετριοτητες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Τζαμπα μαγκα το εμαθες το καινουργιο;
    Η Ανθοκομικη Εκθεση του ΔΑΑ η ΑΕ προσελαβε λενε νεα διευθυντρια με αξιοκρατια!!!! Ολες οι γλαστρες της ΑΕΠ κανουν διευθυντρια τους την φυτικη παραγωγη!!!!
    Τωρα αν σου πω αντι για τσιπουρακι στον καναπε σου να πιεις διπλο ρακομελο και να βλεπεις Νικολουλη , θα πεις φιλαρακι οτι παλι κανω τα ιδια με τους αλλους;
    Ε αυτοι δεν παιζονται με τιποτα ρε μαγκα.... αν αληθευει ένα ονομα που μολις εμαθα και είναι λουλουδι από μονη της θα γινει πολεμος …..καληνυχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κατακαημενη, το @τζαμπα μαγκες σημαίνει οτι απευθυνόμουνα στον "τζαμπα μαγκες" (at τζαμπα μαγκες), όχι οτι είμαι ο @τζαμπα μαγκας, οπότε μη τρελαίνεσαι έσυ, τα δημαρχιακά σου δεν με ενδιαφέρουν εμένα, εγώ κρίνω την γκαβαραπαίϊκη συμπεριφορά του "τζαμπα μαγκες"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ο.κ
    τα δημαρχιακα πρεπει ομως να σε ενδιαφερουν γιατι κατι γκαβαραπες με την συμπεριφορα τους τα εχουν κανει μπαχαλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια σε greekglish δεν θα δημοσιεύονται