14/10/2013
Ερώτηση
Προς Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
Θέμα:
Απαράδεκτος ο αποκλεισμός του παλαιότερου Λιμανιού κρουαζιέρας της χώρας, του
Λιμανιού Ιτέας-Δελφών, από τα Λιμάνια Κρουαζιέρας και ο ελλιμενισμός σε αυτό
μεταλλευματοφόρων πλοίων.
Απαράδεκτη είναι η διαφαινόμενη διακοπή ελλιμενισμού
κρουαζιερόπλοιων στο παλαιότερο Λιμάνι
Κρουαζιέρας της χώρας, αυτό της Ιτέας-Δελφών, εξαιτίας αφενός του ελλιμενισμού
μόνο μεταλλευματοφόρων πλοίων και αφετέρου λόγω της νέας χωροταξικής πρότασης
του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Συγκεκριμένα, στο λιμάνι της Ιτέας-Δελφών, το οποίο είναι
ιστορικής σημασίας λόγω των ενάλιων αρχαιοτήτων, της άμεσης γειτνίασής του με
αρχαιολογικούς χώρους και φυσικά του γεγονότος ότι αποτελεί το λιμάνι του
«Ομφαλού της Γης», τμήμα του πρόσφατα καμένου Δελφικού Τοπίου, ελλιμενίζονται
με στάση διαρκείας μεταλλευματοφόρα πλοία, παρά το γεγονός ότι υπάρχει η
δυνατότητα ελλιμενισμού τους στις εγκαταστάσεις τους, όπως γινόταν κατά τα
προηγούμενα χρόνια.
Στη διαφαινόμενη διακοπή ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι
της Ιτέας-Δελφών συμβάλει και νέος εθνικός χωροταξικός σχεδιασμός. Ειδικότερα,
στη σελ. 43 του σχεδίου νόμου της Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων 2013-2018 του
Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου υπάρχει σχετικός πίνακας όπου ο Λιμένας της
Ιτέας-Δελφών χαρακτηρίζεται ως Λιμένας Μείζονος Ενδιαφέροντος –Κατηγορία 3Κ-.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εν λόγω Λιμένας είναι ένα από τα γνωστότερα λιμάνια
παγκοσμίως, το οποίο αναφέρεται σε όλους τους τουριστικούς οδηγούς ως διεθνής
προορισμός λόγω της ιστορικότητάς του και το οποίο έχει διεθνή αναγνώριση λόγω
της ιδιαίτερης σημασίας του καθώς αποτελεί τον θαλάσσιο δρόμο επικοινωνίας με
τον «Ομφαλό της Γης», τους Δελφούς, αναπόσπαστο τμήμα του Δελφικού Τοπίου και Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς υπό
την αιγίδα της Unesco,
με κατασκευή εθνικής σημασίας, έργο του 1996, μετά τον σεισμό της 15ης
Ιουνίου και διεθνής Λιμένας υποδοχής επισκεπτών με όρους λειτουργίας Συνθήκης
Σέγκεν. Αυτός λοιπόν ο διεθνής Λιμένας αποκλείεται από την κατηγορία Λιμένες
Κρουαζιέρας, και εντάσσεται τόσο στη Γενική Εμπορευματική κατηγορία λιμένων,
όσο και στην εμπορευματική κατηγορία με φορτία ΧΥΔΗΝ.
Βλέπουμε λοιπόν ότι με βάση τα
ανωτέρω λαμβάνει χώρα η υποβάθμιση ενός ιστορικού λιμένα, ο οποίος θα μπορούσε
να αξιοποιηθεί ως «όχημα ανάπτυξης» όχι μόνο για την τοπική, αλλά και για την
εθνική οικονομία, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης και
ύφεσης.
Με βάση τα ανωτέρω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
-Ευσταθούν οι πληροφορίες για τις νέες προβλέψεις της Εθνική Στρατηγική
Λιμένων 2013-2018;
-Έχει προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη του Δήμου Δελφών, της Περιφέρειας και
των υπόλοιπων τοπικών φορέων;
-Έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση
για την Εθνική Στρατηγική Λιμένων 2013-2018 και ποιοι φορείς και με
ποιες προτάσεις συμμετείχαν αναφορικά με τον Λιμένα της Ιτέας;
-Αν ευσταθούν οι πληροφορίες για τις νέες προβλέψεις της Εθνική
Στρατηγική Λιμένων 2013-2018, με ποιο σκεπτικό αποκλείστηκε το παλαιότερο
λιμάνι κρουαζιέρας της χώρας, το Λιμάνι Ιτέας-Δελφών από την κατηγορία Λιμένες
Κρουαζιέρας, ενώ εντάσσεται τόσο στη Γενική Εμπορευματική κατηγορία
λιμένων, όσο και στην εμπορευματική κατηγορία με φορτία ΧΥΔΗΝ και παράλληλα
επετράπη για πρώτη φορά ο μακροελλιμενισμός μεταλλευματοφόρων πλοίων,
δυσκολεύοντας τις εν εξελίξει κρουαζιέρες;
-Αν ευσταθούν οι πληροφορίες, σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να
προβεί ώστε να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την πρόληψη αφενός των τεράστιων
οικονομικών προβλημάτων που θα ανακύψουν στην τοπική οικονομία της Ιτέας, αλλά
και των Δελφών και της Αράχοβας, καθώς και της ευρύτερης περιοχής, όπου
εκατοντάδες θέσεις εργασίας θα χαθούν εξαιτίας της μείωσης των τουριστικών
εσόδων, και αφετέρου της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης της περιοχής από τον
ελλιμενισμό των μεταλλευματοφόρων πλοίων;
Ο ερωτών βουλευτής
Σταθάς Γιάννης
7 σχόλια:
Δεν το γνωρίζει κανείς μας αυτό! Εάν είναι όντως έτσι όπως το περιγράφει η ερώτηση του Σταθά, τότε αλίμονό μας! Σε όλους μας! Από την Άμφισσα μέχρι την Αράχωβα και το Γαλαξείδι. Και τότε θα είμαστε ΟΛΟΙ υπεύθυνοι για την κατάντια μας και όχι μόνον οι "ψηφοσυλλέκτες"...
ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΥΜΠΑΝΑΡΙΑ. ΝΑ ΜΗ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΞΕΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ!
ΚΥΡΙΕ ΣΤΑΘΑ ΣΥΓΧΑΡΙΤΗΡΙΑ ΝΑ ΜΠΡΟΧΩΡΑΤΕ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ. ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΤΟ ΛΙΜΑΝΗ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ ΚΑΙ ΠΗΓΑΝ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΤΕΡΕΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ. Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΗΤΑΝ ΣΥΝΦΕΡΟΝΤΑ ΜΕΓΑΛΩΝ. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΟΤΙ ΚΑΝΕΤΕ
Ανώνυμε 6:16 μ.μ.
Το ότι Αγιος Νικόλας - Αίγιο είναι 6 ναυτικά μίλια ενώ Ιτέα - Ακράτα είναι 17 ναυτικά μίλια (τα τριπλάσια δλδ) δεν σας περνάει καθόλου από το μυαλό φαντάζομαι..
ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΤΕΑ.Η ΙΤΕΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ.ΑΛΛΑ ΕΑΝ ΕΙΧΑΤΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΛΙΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ ΣΥΚΕΛΙΑΝΟ ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ ΟΤΙ ΕΦΕΡΝΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΠΛΟΙΟ ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΥΘΟΥΝ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΩΡΟ ΤΟΝ ΔΕΛΦΩΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΓΝΩΣΤΟ ΣΤΗΝ ΥΦΗΛΙΟ ΤΙΣ ΔΕΛΦΙΚΕΣ ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ. ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΠ'ΠΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΓΝΟΕΙΤΕ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΕΑΝ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ.
Ανώνυμε 6:16 μ.μ.
Και βέβαια πρέφα δεν πήρες ότι και η γραμμή αυτή έχει χρόνια που καταργήθηκε. Αν θες πλοίο από Άγιο Νικόλαο τράβα κατά Κρήτη μεριά.
Αλλά και γι΄αυτή την κατάργηση σίγουρα φταίνε τα μεταλλευματοφόρα πλοία δεν το συζητώ.
Έχω κι εγώ μια απορία.
Γιατί πήγαν και φτιάξαν τη Γέφυρα τόσο μακριά στο Αντίριο;
Χάθηκε να τη φτιάξουν στην Ιτέα ή έστω στην Κίρα. Αλλά αφήνουν τα συμφέροντα των μεγάλων;
Συμφωνείς μεγάλε;
Δημοσίευση σχολίου