ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
Στη Δημοτική Ενότητα Αράχωβας του Δήμου Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας ,την Παρασκεύη 13 Ιουλίου 2012, πραγματοποιήθηκε κοινή σύσκεψη όλων των Συλλόγων, Σωματείων, Συνεταιρισμών και Φορέων της Αράχωβας με σκοπό την λεπτομερή ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εκπροσώπων και των μελών όλων των συλλογικών φορέων του τόπου μας, για το περιεχόμενο του προτεινόμενου Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τον << ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ ΩΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ, ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΖΩΝΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΥΤΟΥ, ΧΡΗΣΕΩΝ, ΟΡΩΝ και ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ >>
Μετά από λεπτομερή ανάλυση και την διαλογική συζήτηση που ακολούθησε, αποφασίστηκαν ομόφωνα τα παρακάτω.
Α) Ζώντας στην περιοχή, εμείς και οι οικογένειές μας έχοντας πλήρη εικόνα, γνώση και συνείδηση της ζωτικής σημασίας του Παρνασσού στη ζωή τη δική μας και των παιδιών μας, έχουμε αναπτύξει ιδιαίτερη ευαισθησία στην περιβαλλοντική προστασία και την ανάδειξή της, που για μας αποτελεί προτεραιότητα, αλλά και μείζονα σκοπό αυτής της παρέμβασής μας.
Από αυτή τη θεσμική μας θέση θεωρούμε πλέον, άμεση και επιτακτική ανάγκη την θεσμοθέτηση κανόνων και ρυθμίσεων, έστω και καθυστερημένα, οι οποίοι θα οριοθετήσουν και θα βάλουν σε τάξη την άναρχη ανάπτυξη της περιοχής, θα προστατεύουν το υπερπολύτιμο για εμάς περιβάλλον και θα παντρεύουν αρμονικά την φύση με τον άνθρωπο, κόβοντας επιτέλους τον γόρδιο δεσμό της αυθαίρετης εκμετάλλευσης των ολίγων και βάζοντας φρένο στην όρεξη επίδοξων καταπατητών του εθνικού μας πλούτου.
Από αυτές τις βασικές μας θέσεις εξετάσαμε με καλή πίστη αλλά και ως πολύ θετική εξέλιξη την προσπάθεια έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος.
Ο τρόπος όμως της κατάρτισής του, οι μέθοδοι που ακολουθήθηκαν, οι ερήμην προτάσεις των συναρμόδιων υπουργείων, η απαξίωση των τοπικών θεσμικών οργάνων και προτάσεων, καθώς και το συγκεκριμένο περιεχόμενο, μας κάνει να θεωρούμε το συγκεκριμένο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος απαράδεκτο και επικίνδυνο , να το απορρίπτουμε επί της αρχής και της φιλοσοφίας του, προκαλώντας μας να σκεφτούμε ότι δεν θέλει να προστατεύσει αλλά με ένα μεγάλο απαγορεύεται προς όλες τις τοπικές κοινωνίες και όλες τις τοπικές αρχές προσπαθεί να δώσει βήμα σε επίδοξους και αυθαίρετους εκμεταλλευτές , που μόνο περιβαλλοντική συνείδηση δεν έχουν.
Β) Θεωρούμε απαράδεκτο και απορρίπτουμε επί της αρχής και της φιλοσοφίας του το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος και ζητάμε από το νέο Υπουργό ΥΠΕΚΑ και τους συναρμόδιους Υπουργούς να αρνηθούν να το υπογράψουν και να επανεξετάσουν το περιεχόμενο του Σχεδίου από την αρχή για τους παρακάτω λόγους.
1) Είναι απόλυτα εμφανές, ακόμα και από έναν αναγνώστη που δεν είναι ειδικός, ότι αγνοεί παντελώς την διαμορφωμένη περιβαλλοντική, κοινωνικοοικονομική και αναπτυξιακή πραγματικότητα της περιοχής του Παρνασσού. Στηρίζεται αποκλειστικά σε ανεπίκαιρα δεδομένα για την περιοχή και αντιμετωπίζει το Παρνασσό σαν να βρίσκεται σε προηγούμενες δεκαετίες.
2) Αντιμετωπίζει το όλο θέμα απόλυτα μονόπλευρα και με τέτοιο περιβαλλοντικό αυτισμό, που έχει ως αποτέλεσμα να βλάπτει αντί να προστατεύει το περιβάλλον. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι αποκλείοντας την πολεοδομική τακτοποίηση της υπάρχουσας δόμησης, στην ουσία ενισχύει την άναρχη συνέχιση της εκτός σχεδίου δόμησης.
3) Αγνοεί , σχεδόν προκλητικά, το χαρακτήρα του Παρνασσού, ως του μεγαλύτερου χειμερινού τουριστικού προορισμού της χώρας και τη συμμετοχή, των ήδη ανεπτυγμένων δραστηριοτήτων, στην τοπική αλλά και εθνική οικονομία. Επίσης αγνοεί προκλητικά το σημερινό κοινωνικοοικονομικό μοντέλο της περιοχής και αποκλείει ευθέως κάθε προοπτική αναπτυξιακής και οικονομικής δραστηριότητας ( π.χ την δυνατότητα επέκτασης των χιονοδρομικών κέντρων, την δυνατότητα δημιουργίας εναέριας πρόσβασης σε αυτά, την δυνατότητα εγκαταστάσεων τεχνητής χιόνωσης κλπ ).
4) Απουσιάζει εμφανώς από το σχέδιο κάθε αναπτυξιακή σύγχρονη αντίληψη της προστασίας και της ανάδειξης του πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος σε συνδυασμό με την τουριστική, οικιστική και επαγγελματική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετείτε ο σκοπός του σχεδίου, ούτε η φυσική και πολιτιστική κληρονομιά να λειτουργεί ως εργαλείο ανάπτυξης της περιοχής.
5) Με ακραίες απαγορεύσεις και προκλητικούς περιορισμούς, επιδιώκει την συρρίκνωση και την οριστική απομάκρυνση κάθε δραστηριότητας τουριστικής, επαγγελματικής, οικιστικής, κτηνοτροφικής, γεωργικής, αγνοώντας ακόμα και τις ίδιες υπάρχουσες δραστηριότητες που μέσα από το σχέδιο φαίνεται καθαρά ότι τις αντιμετωπίζει σαν αναγκαίο κακό με σκοπό να τις απομακρύνει σταδιακά και με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς να προσδιορίζει εναλλακτικές λύσεις ή τρόπους ένταξης στο νέο μοντέλο που θέλει να καθιερώσει και να εντάξει την περιοχή του Παρνασσού.
6) Δεν αναγνωρίζει ότι βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική προστασία και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος είναι η λαϊκή αποδοχή, η κοινωνική συναίνεση και συμμετοχή, που δεν μπορεί να κατακτηθεί με ακραίους περιορισμούς και απαγορεύσεις που σκοπό έχουν την κατάργηση όλης της οικονομικής δραστηριότητας και την ανάπτυξη της περιοχής, γιατί όλα αυτά απειλούν και θέτουν σε κίνδυνο αυτό που όλοι μας εδώ και χρόνια προστατεύουμε και αγαπάμε.
7) Αναλύει και περιγράφει με ηγεμονικό τρόπο τον απόλυτο αποκλεισμό των τοπικών θεσμικών οργάνων των Δήμων και της Περιφέρειας, αποκλείοντάς τους από οποιαδήποτε, έστω και τυπική, συμμετοχή στην διαχείριση, στα διαχειριστικά σχέδια και στη ρύθμιση πολλών εκκρεμοτήτων και όλα αυτά κατά παράβαση του νόμου 3852/2010 ( Καλλικράτης ) και αναθέτει όλες τις αρμοδιότητες και την ευθύνη στο Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Παρνασσού, που είναι ένα όργανο διορισμένο και κατά πλειοψηφία αποτελείτε από εκπροσώπους Υπουργείων που σχεδόν όλοι τους γνωρίζουν τον Παρνασσό από τα γραφεία που τους τοποθέτησαν.
8) Εν τέλει από αυτό το σχέδιο Προεδρικού διατάγματος που είναι μονομερές, ιδεοληπτικό και είναι γεμάτο με απηρχαιωμένες περιβαλλοντικές αντιλήψεις, απουσιάζει τελείως ο άνθρωπος σαν στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος, απουσιάζει τελείως η σημερινή πραγματικότητα αλλά και κάθε προοπτική για το μέλλον και αντιμετωπίζει το Παρνασσό σαν ασθενή που ο γιατρός του κόβει το κεφάλι γιατί έχει πονοκέφαλο.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα αντιμετωπίσετε την περιοχή του Παρνασσού ως ευλογία και όχι ως κατάρα και ευχόμαστε να πιστεύετε και εσείς ΟΤΙ Ο ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΗΝΟΥΝ ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ.
Γ) Το παραπάνω ψήφισμα συνυπογράφουν όλοι οι Συλλογικοί Φορείς της Δημοτικής Ενότητας της Αράχωβας του Δήμου Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας.
Οι Συλλογικοί φορείς της Αράχωβας, νόμιμα εκλεγμένοι, με καταστατικά, σφραγίδες και διοικητικά συμβούλια και όλοι τους ενεργοί ( ο κάθε ένας στον τομέα του ), έχουν μέλη το 99% των Αραχωβιτών, που ζουν εντός και εκτός της Αράχωβας.
Αράχωβα 30/7/2012
Ευχαριστούμε για την κατανόηση
ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ
Στη Δημοτική Ενότητα Αράχωβας του Δήμου Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας ,την Παρασκεύη 13 Ιουλίου 2012, πραγματοποιήθηκε κοινή σύσκεψη όλων των Συλλόγων, Σωματείων, Συνεταιρισμών και Φορέων της Αράχωβας με σκοπό την λεπτομερή ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εκπροσώπων και των μελών όλων των συλλογικών φορέων του τόπου μας, για το περιεχόμενο του προτεινόμενου Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τον << ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ ΩΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ, ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΖΩΝΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΥΤΟΥ, ΧΡΗΣΕΩΝ, ΟΡΩΝ και ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ >>
Μετά από λεπτομερή ανάλυση και την διαλογική συζήτηση που ακολούθησε, αποφασίστηκαν ομόφωνα τα παρακάτω.
Α) Ζώντας στην περιοχή, εμείς και οι οικογένειές μας έχοντας πλήρη εικόνα, γνώση και συνείδηση της ζωτικής σημασίας του Παρνασσού στη ζωή τη δική μας και των παιδιών μας, έχουμε αναπτύξει ιδιαίτερη ευαισθησία στην περιβαλλοντική προστασία και την ανάδειξή της, που για μας αποτελεί προτεραιότητα, αλλά και μείζονα σκοπό αυτής της παρέμβασής μας.
Από αυτή τη θεσμική μας θέση θεωρούμε πλέον, άμεση και επιτακτική ανάγκη την θεσμοθέτηση κανόνων και ρυθμίσεων, έστω και καθυστερημένα, οι οποίοι θα οριοθετήσουν και θα βάλουν σε τάξη την άναρχη ανάπτυξη της περιοχής, θα προστατεύουν το υπερπολύτιμο για εμάς περιβάλλον και θα παντρεύουν αρμονικά την φύση με τον άνθρωπο, κόβοντας επιτέλους τον γόρδιο δεσμό της αυθαίρετης εκμετάλλευσης των ολίγων και βάζοντας φρένο στην όρεξη επίδοξων καταπατητών του εθνικού μας πλούτου.
Από αυτές τις βασικές μας θέσεις εξετάσαμε με καλή πίστη αλλά και ως πολύ θετική εξέλιξη την προσπάθεια έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος.
Ο τρόπος όμως της κατάρτισής του, οι μέθοδοι που ακολουθήθηκαν, οι ερήμην προτάσεις των συναρμόδιων υπουργείων, η απαξίωση των τοπικών θεσμικών οργάνων και προτάσεων, καθώς και το συγκεκριμένο περιεχόμενο, μας κάνει να θεωρούμε το συγκεκριμένο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος απαράδεκτο και επικίνδυνο , να το απορρίπτουμε επί της αρχής και της φιλοσοφίας του, προκαλώντας μας να σκεφτούμε ότι δεν θέλει να προστατεύσει αλλά με ένα μεγάλο απαγορεύεται προς όλες τις τοπικές κοινωνίες και όλες τις τοπικές αρχές προσπαθεί να δώσει βήμα σε επίδοξους και αυθαίρετους εκμεταλλευτές , που μόνο περιβαλλοντική συνείδηση δεν έχουν.
Β) Θεωρούμε απαράδεκτο και απορρίπτουμε επί της αρχής και της φιλοσοφίας του το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος και ζητάμε από το νέο Υπουργό ΥΠΕΚΑ και τους συναρμόδιους Υπουργούς να αρνηθούν να το υπογράψουν και να επανεξετάσουν το περιεχόμενο του Σχεδίου από την αρχή για τους παρακάτω λόγους.
1) Είναι απόλυτα εμφανές, ακόμα και από έναν αναγνώστη που δεν είναι ειδικός, ότι αγνοεί παντελώς την διαμορφωμένη περιβαλλοντική, κοινωνικοοικονομική και αναπτυξιακή πραγματικότητα της περιοχής του Παρνασσού. Στηρίζεται αποκλειστικά σε ανεπίκαιρα δεδομένα για την περιοχή και αντιμετωπίζει το Παρνασσό σαν να βρίσκεται σε προηγούμενες δεκαετίες.
2) Αντιμετωπίζει το όλο θέμα απόλυτα μονόπλευρα και με τέτοιο περιβαλλοντικό αυτισμό, που έχει ως αποτέλεσμα να βλάπτει αντί να προστατεύει το περιβάλλον. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι αποκλείοντας την πολεοδομική τακτοποίηση της υπάρχουσας δόμησης, στην ουσία ενισχύει την άναρχη συνέχιση της εκτός σχεδίου δόμησης.
3) Αγνοεί , σχεδόν προκλητικά, το χαρακτήρα του Παρνασσού, ως του μεγαλύτερου χειμερινού τουριστικού προορισμού της χώρας και τη συμμετοχή, των ήδη ανεπτυγμένων δραστηριοτήτων, στην τοπική αλλά και εθνική οικονομία. Επίσης αγνοεί προκλητικά το σημερινό κοινωνικοοικονομικό μοντέλο της περιοχής και αποκλείει ευθέως κάθε προοπτική αναπτυξιακής και οικονομικής δραστηριότητας ( π.χ την δυνατότητα επέκτασης των χιονοδρομικών κέντρων, την δυνατότητα δημιουργίας εναέριας πρόσβασης σε αυτά, την δυνατότητα εγκαταστάσεων τεχνητής χιόνωσης κλπ ).
4) Απουσιάζει εμφανώς από το σχέδιο κάθε αναπτυξιακή σύγχρονη αντίληψη της προστασίας και της ανάδειξης του πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος σε συνδυασμό με την τουριστική, οικιστική και επαγγελματική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετείτε ο σκοπός του σχεδίου, ούτε η φυσική και πολιτιστική κληρονομιά να λειτουργεί ως εργαλείο ανάπτυξης της περιοχής.
5) Με ακραίες απαγορεύσεις και προκλητικούς περιορισμούς, επιδιώκει την συρρίκνωση και την οριστική απομάκρυνση κάθε δραστηριότητας τουριστικής, επαγγελματικής, οικιστικής, κτηνοτροφικής, γεωργικής, αγνοώντας ακόμα και τις ίδιες υπάρχουσες δραστηριότητες που μέσα από το σχέδιο φαίνεται καθαρά ότι τις αντιμετωπίζει σαν αναγκαίο κακό με σκοπό να τις απομακρύνει σταδιακά και με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς να προσδιορίζει εναλλακτικές λύσεις ή τρόπους ένταξης στο νέο μοντέλο που θέλει να καθιερώσει και να εντάξει την περιοχή του Παρνασσού.
6) Δεν αναγνωρίζει ότι βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική προστασία και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος είναι η λαϊκή αποδοχή, η κοινωνική συναίνεση και συμμετοχή, που δεν μπορεί να κατακτηθεί με ακραίους περιορισμούς και απαγορεύσεις που σκοπό έχουν την κατάργηση όλης της οικονομικής δραστηριότητας και την ανάπτυξη της περιοχής, γιατί όλα αυτά απειλούν και θέτουν σε κίνδυνο αυτό που όλοι μας εδώ και χρόνια προστατεύουμε και αγαπάμε.
7) Αναλύει και περιγράφει με ηγεμονικό τρόπο τον απόλυτο αποκλεισμό των τοπικών θεσμικών οργάνων των Δήμων και της Περιφέρειας, αποκλείοντάς τους από οποιαδήποτε, έστω και τυπική, συμμετοχή στην διαχείριση, στα διαχειριστικά σχέδια και στη ρύθμιση πολλών εκκρεμοτήτων και όλα αυτά κατά παράβαση του νόμου 3852/2010 ( Καλλικράτης ) και αναθέτει όλες τις αρμοδιότητες και την ευθύνη στο Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Παρνασσού, που είναι ένα όργανο διορισμένο και κατά πλειοψηφία αποτελείτε από εκπροσώπους Υπουργείων που σχεδόν όλοι τους γνωρίζουν τον Παρνασσό από τα γραφεία που τους τοποθέτησαν.
8) Εν τέλει από αυτό το σχέδιο Προεδρικού διατάγματος που είναι μονομερές, ιδεοληπτικό και είναι γεμάτο με απηρχαιωμένες περιβαλλοντικές αντιλήψεις, απουσιάζει τελείως ο άνθρωπος σαν στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος, απουσιάζει τελείως η σημερινή πραγματικότητα αλλά και κάθε προοπτική για το μέλλον και αντιμετωπίζει το Παρνασσό σαν ασθενή που ο γιατρός του κόβει το κεφάλι γιατί έχει πονοκέφαλο.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα αντιμετωπίσετε την περιοχή του Παρνασσού ως ευλογία και όχι ως κατάρα και ευχόμαστε να πιστεύετε και εσείς ΟΤΙ Ο ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΗΝΟΥΝ ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ.
Γ) Το παραπάνω ψήφισμα συνυπογράφουν όλοι οι Συλλογικοί Φορείς της Δημοτικής Ενότητας της Αράχωβας του Δήμου Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας.
Οι Συλλογικοί φορείς της Αράχωβας, νόμιμα εκλεγμένοι, με καταστατικά, σφραγίδες και διοικητικά συμβούλια και όλοι τους ενεργοί ( ο κάθε ένας στον τομέα του ), έχουν μέλη το 99% των Αραχωβιτών, που ζουν εντός και εκτός της Αράχωβας.
Αράχωβα 30/7/2012
Ευχαριστούμε για την κατανόηση
ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου