Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Γιατί οι Έλληνες δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο

  Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.
Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.
Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.
Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό αποτελεί σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.

Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό. 
Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.
Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.
Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.
Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;
Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.
Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α.
Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.
Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ωρισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.
Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.
Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην  αρχή, με απλά νοήματα. 
Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκωνται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη. Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.  
Μία ημέρα οι Ωργισμένοι Θεοί θα διαπεράσουν το πνευματικό σκότος που μας περιβάλλει και θα κατανοήσουμε την θεϊκή Τους γλώσσα.
Οι Αθάνατοι Θεοί είναι στο πλευρό μας στον δύσκολο αγώνα που διεξάγουμε για την επιβίωση του Ελληνισμού.
 
Ευρυδίκη Βουτσινά

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΝΥΝ ΚΑΙ ΤΕΩΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ, ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ-ΜΑΥΡΑ) ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΟΡΘΑ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΝ ΜΗΤΡΙΚΗ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΑ...ΤΟΣΟ ΛΙΠΟΨΥΧΙΑ ΚΑΙ ΤΡΕΜΟΥΛΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΟΡΙΣΟΥΝ ΟΙ ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ...ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ, ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΒΡΕΘΗΚΕ ΕΠΙΣΗΜΑ (ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ) ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΟ ΑΠΟΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ..!!!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΘΥΡΑΘΕΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΝ (ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΝ) ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ.....

Ανώνυμος είπε...

Οι τελευταίοι που φταίνε για τη γλωσσική ένδεια της εποχής μας (λεξιπενία) είναι οι καθηγητές! Ξεχάσατε να πείτε για τον καταλυτικό ρόλο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που έχουν εκτοπίσει το λόγο με την εικόνα, ξεχάσατε να πείτε για το γλωσσικό μόρφωμα του Διαδικτύου (greeklish), ξεχάσατε να πείτε για το γενικότερο κλίμα της απομόνωσης και του ατομισμού- όταν το οικογενειακό περιβάλλον για παράδειγμα δεν προσφέρει τα απαραίτητα γλωσσικά ερεθίσματα, τότε θα πρέπει να θεωρούμε κάτι παραπάνω από βέβαιη τη γλωσσική υστέρηση και φτώχεια. Ξεχάσατε τέλος να πείτε για την παραφθορά των λέξεων, για την κακή σχέση των παιδιών μας με το βιβλίο αλλά και την εισβολή και χρήση πολλών ξένων λέξεων!Δογματισμοί και απολυτότητες δεν χωρούν! Σεβασμός στους Δ Α Σ Κ Α Λ Ο Υ Σ μας, κύριοι!!!

Ανώνυμος είπε...

...ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΑΘΗΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΣ. ΚΡΙΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕ ΠΑΝΤΑ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΕΠΕ ΤΗΝ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ. ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΜΑ. ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΟΣ Ο ΚΑΛΟΣ Ο ""ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ"" ΟΜΩΣ ΣΤΗ ΦΟΥΡΤΟΥΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ. ΑΝΤΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΑΓΜΕΝΟ ΣΤΟ ΣΑΠΙΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΦΛΥΑΡΕΙ ΓΙΑ ΕΜΠΟΔΙΑ -ΥΠΑΡΚΤΑ ΜΕΝ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΑ ΟΧΙ- ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΡΟΣΗΛΩΘΕΙ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΥΠΗΚΟΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥΣ ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΑΦΥΠΝΙΣΕΙ ΣΥΝΗΔΕΙΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ....

ΒΑΡΒΑΡΟΣ είπε...

Το άρθρο αυτοαναιρείται. Για να είναι συνεπές με όσα γράφει θα έπρεπε να είναι γραμμένο στην Αρχαία Ελληνική ή τουλάχιστον σε πολυτονικό.
Επειδή αναφέρθηκαν στα σχόλια τα greeklish, σε ποια γλώσσα θα τα μεταφράσουμε εις την Ελληνοβαρβαρικήν;
Όποιος θέλει να ακούσει Αρχαία Ελληνικά να ομιλούνται ας πάει σε κάποια Εκκλησία. Ακόμα και αμόρφωτοι εκεί μπορεί να καταλαβαίνουν καλύτερα τα Αρχαία ακόμα κι από πολλούς δασκάλους ή μορφωμένους.

Ανώνυμος είπε...

Το έργο του δασκάλου το ισοπέδωσαν! Δεν υπάρχουν κίνητρα, ερεθίσματα!Κάποτε έλεγαν "είναι δάσκαλος, καθηγητής, γιατρός" και σήμερα τι λέμε; Ο δασκαλάκος, ο καθηγητάκος...Ε; τα υποκοριστικά δείχνοντας απαξίωση, για την οποία δε φταίει ο κόσμος αλλά το σάπιο πολιτικό κατεστημένο! Στην Αγγλία εισάγεται πλέον το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών ως επιλεγόμενο μάθημα και μεις τα ρίχνουμε στους όποιους αγωνιστές ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ!

Ανώνυμος είπε...

....ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΧΙΜΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΦΥΛΑΝΕ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ ΕΝ ΑΜΤΙΘΕΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΥΛΗΜΕΝΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑΣ....