Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Αρνάκι βρασμένο σε τυρόγαλο

Από τον Γιάννη Μπαξεβάνη.

Κατά την επίσκεψη μου σε μία στάνη στην Αράχωβα, ρώτησα έναν παππού αν βράζει το αρνί μέσα στο τυρόγαλο (δηλαδή το υγρό που περισσεύει αφού κάνει το τυρί και το ανθότυρο του). «Τώρα που το λες, παιδάκι μου», μου απάντησε, «όταν ήμουν μικρός θυμάμαι ότι όντως βράζαμε το κρέας στο τυρόγαλο». Όταν λοιπόν το δοκίμασα κι εγώ, το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό! Το κρέας θύμιζε αρνάκι γάλακτος, αλλά ταυτόχρονα είχε όλη τη γεύση ενός ζώου που έχει μεγαλώσει, έχει ζήσει και έχει φάει χορτάρι (αυτό νοστιμίζει το κρέας). 


ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Ζεσταίνω 2 λίτρα τυρόγαλο κι εκεί σιγοβράζω ένα κιλό αρνί, κομμένο σε κομμάτια. Βάζω αλάτι, δύο φύλλα δάφνης, λίγους κόκκους πιπέρι και μπαχάρι και μερικά ολόκληρα κρεμμύδια στιφάδου καθαρισμένα. Μόλις βράσει το κρέας, το βγάζω και χρησιμοποιώ το ζωμό για να κάνω ένα ωραίο πιλάφι: για κάθε φλιτζάνι ρύζι νυχάκι, τσιγαρίζω ένα ψιλοκομμένο κρεμμύδι με λίγο βούτυρο ή μαργαρίνη. Ρίχνω μέσα το ρύζι. Προσθέτω 2 φλιτζάνια ζωμό. Σκεπάζω την κατσαρόλα και τη βάζω στο φούρνο στους 180oC για 25-30 λεπτά, ώσπου να πιει το ρύζι όλα τα υγρά. Κόβω 2 ή 3 κουταλιές βούτυρο, το βάζω επάνω στο ρύζι χωρίς να το ανακατέψω. Σκεπάζω με ένα πανί και με το καπάκι. Αφήνω να ξεκουραστεί. Ετσι θα μείνει ζεστό και το πανί θα τραβήξει τις περιττές υγρασίες.

http://www.enet.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: