«Στο σφυρί» προκειμένου να εισπράξει 7 δισεκατομμύρια ευρώ για τη διετία 2011-2013 βγάζει η κυβέρνηση ακίνητα και συμμετοχές του Δημοσίου, με ταυτόχρονη επέκταση συμβάσεων. Σύμφωνα με τα όσα αποφάσισε η διυπουργική για τις αποκρατικοποιήσεις, που συνεδρίασε την Τετάρτη, μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2011 θα προσληφθούν σύμβουλοι για να προωθηθούν οι ιδιωτικοποιήσεις.
Ανάμεσα στα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία περιλαμβάνεται η αξιοποίηση της έκτασης του Ελληνικού, η διαχείριση της οποίας περνάει με fast track σε εταιρεία, δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια, τρένα, καζίνο και λαχεία.
Η καταγραφή της ακίνητης περιουσίας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2011, ενώ υπενθυμίζεται πως για την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ έχει ήδη ξεκινήσει η σχετική διαδικασία.
Οι αποφάσεις της διυπουργικής προβλέπουν, μεταξύ άλλων,.........και την αξιοποίηση περίπου 117 εκατομμυρίων στρεμμάτων που ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο σε ολόκληρη τη χώρα. Επίσης, προωθείται η δημιουργία ενός φορέα χρηματοοικονομικής διαχείρισης των ώριμων προς αξιοποίηση ακινήτων του δημοσίου, με τη μορφή Α.Ε., στον οποίο θα περιέρχονται ακίνητα από...
υφιστάμενους φορείς του δημοσίου και, σε επόμενη φάση, θα διαθέσει μειοψηφικό πακέτο μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Ταυτόχρονα, αποφασίστηκε η είσοδος στρατηγικού επενδυτή στα λαχεία. Σχετικά με την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, συγκροτείται μέσω fast track εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε., στην οποία περνάει η διαχείριση και η πρόσληψη συμβούλων για τη διατήρησή του.
Το πωλητήριο στη συμμετοχή του δημοσίου περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα της περιουσίας, από αεροδρόμια και λιμάνια έως καζίνο και συχνότητες ραδιοφώνου, τηλεόρασης κλπ. Επίσης, στο κυνήγι των εισπράξεων περιλαμβάνεται και η επέκταση συμβάσεων παραχώρησης έργων, κάποια από τα οποία έχουν ήδη παραχωρηθεί για χρόνια, όπως το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας.
Παράλληλα, συγκροτούνται ομάδες διοίκησης έργου «για την άρση των διοικητικών εμποδίων και την προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων από τους υπεύθυνους φορείς (ΚΕΔ, ΕΤΑ/Ολυμπιακά Ακίνητα).
Πρόσληψη συµβούλων. Αµεση πρόσληψη χρηµατοοικονοµικών και νοµικών συµβούλων για:
- Επέκταση της σύµβασης παραχώρησης του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών και αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου. Σύµφωνα µε πληροφορίες, ένα πακέτο µετοχών του ∆ηµοσίου ίσως πωληθεί.
- Αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου σε ∆ΕΠΑ και ∆ΕΣΦΑ. Ουσιαστικά προωθείται η ιδιωτικοποίηση της ∆ΕΠΑ, αν και δεν έχει αποφασιστεί αν θα δοθεί πλειοψηφικό πακέτο. Σύµβουλοι έχουν ήδη οριστεί – και αποµένει η τυπική πρόσληψή τους – οι τράπεζες UBS, Rothschild και Alpha Bank.
- Aναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αµυντικά Συστήµατα (ΕΑΣ).
Αναζήτηση χρηµατοοικονοµικών και νοµικών συµβούλων (εντός του πρώτου τριµήνου του 2011) για:
-Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στην ΕΥ∆ΑΠ και την ΕΥΑΘ. Η ∆ιυπουργική δεν αποφάσισε αν και τι είδους αποκρατικοποίηση θα γίνει, προφανώς έπειτα µετά από διαχωρισµό του δικτύου από την εκµετάλλευση.
- Την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛ.ΤΑ. - Τη µετοχοποίηση και είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία. (Εθνικό, Λαϊκό, Ξυστό).
- Την παράταση της σύµβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ και τη διαχείριση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου.
- Τον διαχωρισµό των λειτουργιών του Ταµείου Παρακαταθηκών και ∆ανείων. Οπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να διαχωρίσει το τραπεζικό τµήµα του Ταµείου και να το εντάξει πιθανώς σε κρατική τράπεζα, όπως το Ταχυδροµικό Ταµιευτήριο ή η ΑΤΕ.
- Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου (σ.σ. ουσιαστικά την πώληση) στη βιοµηχανία ΛΑΡΚΟ.
- Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εχει αποφασιστεί, ως γνωστόν, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αµέσως µόλις ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.
- Την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Ενδιαφέροντες θεωρούνται οι σιδηροδροµικοί σταθµοί Αθήνας (σταθµός Λαρίσης)
και Θεσσαλονίκης, το εµπορευµατικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, εκτάσεις πρόσφορες για φωτοβολταϊκά συστήµατα κ.ά.
- Το αεροδρόµιο στο Καστέλλι Κρήτης και την αξιοποίηση του αεροδροµίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης».
- Την είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα άλλα περιφερειακά αεροδρόµια της χώρας µέσω συµβάσεων παραχώρησης.
-Την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στον Ο∆ΙΕ (Ιππόδροµος).
- Την πώληση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας.
- Την επέκταση συµβάσεων παραχώρησης στην Αττική και την Εγνατία Οδό.
- Την αξιοποίηση του Φάσµατος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσµατος.
- Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στο αττικό λιµενικό σύστηµα (αναφέρεται στην απορρόφηση των λιµανιών της Αττικής από το λιµάνι του Πειραιά).
- Τη µελέτη στρατηγικής και συµβάσεων παραχώρησης για λιµάνια και ιδιαίτερα για 11 περιφερειακούς οργανισµούς λιµένων.
- Τη µελέτη στρατηγικής και συµβάσεων παραχώρησης για 850 περιφερειακούς λιµένες.
Ανάμεσα στα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία περιλαμβάνεται η αξιοποίηση της έκτασης του Ελληνικού, η διαχείριση της οποίας περνάει με fast track σε εταιρεία, δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια, τρένα, καζίνο και λαχεία.
Η καταγραφή της ακίνητης περιουσίας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2011, ενώ υπενθυμίζεται πως για την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ έχει ήδη ξεκινήσει η σχετική διαδικασία.
Οι αποφάσεις της διυπουργικής προβλέπουν, μεταξύ άλλων,.........και την αξιοποίηση περίπου 117 εκατομμυρίων στρεμμάτων που ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο σε ολόκληρη τη χώρα. Επίσης, προωθείται η δημιουργία ενός φορέα χρηματοοικονομικής διαχείρισης των ώριμων προς αξιοποίηση ακινήτων του δημοσίου, με τη μορφή Α.Ε., στον οποίο θα περιέρχονται ακίνητα από...
υφιστάμενους φορείς του δημοσίου και, σε επόμενη φάση, θα διαθέσει μειοψηφικό πακέτο μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Ταυτόχρονα, αποφασίστηκε η είσοδος στρατηγικού επενδυτή στα λαχεία. Σχετικά με την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, συγκροτείται μέσω fast track εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε., στην οποία περνάει η διαχείριση και η πρόσληψη συμβούλων για τη διατήρησή του.
Το πωλητήριο στη συμμετοχή του δημοσίου περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα της περιουσίας, από αεροδρόμια και λιμάνια έως καζίνο και συχνότητες ραδιοφώνου, τηλεόρασης κλπ. Επίσης, στο κυνήγι των εισπράξεων περιλαμβάνεται και η επέκταση συμβάσεων παραχώρησης έργων, κάποια από τα οποία έχουν ήδη παραχωρηθεί για χρόνια, όπως το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας.
Παράλληλα, συγκροτούνται ομάδες διοίκησης έργου «για την άρση των διοικητικών εμποδίων και την προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων από τους υπεύθυνους φορείς (ΚΕΔ, ΕΤΑ/Ολυμπιακά Ακίνητα).
Πρόσληψη συµβούλων. Αµεση πρόσληψη χρηµατοοικονοµικών και νοµικών συµβούλων για:
- Επέκταση της σύµβασης παραχώρησης του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών και αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου. Σύµφωνα µε πληροφορίες, ένα πακέτο µετοχών του ∆ηµοσίου ίσως πωληθεί.
- Αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου σε ∆ΕΠΑ και ∆ΕΣΦΑ. Ουσιαστικά προωθείται η ιδιωτικοποίηση της ∆ΕΠΑ, αν και δεν έχει αποφασιστεί αν θα δοθεί πλειοψηφικό πακέτο. Σύµβουλοι έχουν ήδη οριστεί – και αποµένει η τυπική πρόσληψή τους – οι τράπεζες UBS, Rothschild και Alpha Bank.
- Aναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αµυντικά Συστήµατα (ΕΑΣ).
Αναζήτηση χρηµατοοικονοµικών και νοµικών συµβούλων (εντός του πρώτου τριµήνου του 2011) για:
-Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στην ΕΥ∆ΑΠ και την ΕΥΑΘ. Η ∆ιυπουργική δεν αποφάσισε αν και τι είδους αποκρατικοποίηση θα γίνει, προφανώς έπειτα µετά από διαχωρισµό του δικτύου από την εκµετάλλευση.
- Την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛ.ΤΑ. - Τη µετοχοποίηση και είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία. (Εθνικό, Λαϊκό, Ξυστό).
- Την παράταση της σύµβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ και τη διαχείριση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου.
- Τον διαχωρισµό των λειτουργιών του Ταµείου Παρακαταθηκών και ∆ανείων. Οπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να διαχωρίσει το τραπεζικό τµήµα του Ταµείου και να το εντάξει πιθανώς σε κρατική τράπεζα, όπως το Ταχυδροµικό Ταµιευτήριο ή η ΑΤΕ.
- Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου (σ.σ. ουσιαστικά την πώληση) στη βιοµηχανία ΛΑΡΚΟ.
- Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εχει αποφασιστεί, ως γνωστόν, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αµέσως µόλις ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.
- Την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Ενδιαφέροντες θεωρούνται οι σιδηροδροµικοί σταθµοί Αθήνας (σταθµός Λαρίσης)
και Θεσσαλονίκης, το εµπορευµατικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, εκτάσεις πρόσφορες για φωτοβολταϊκά συστήµατα κ.ά.
- Το αεροδρόµιο στο Καστέλλι Κρήτης και την αξιοποίηση του αεροδροµίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης».
- Την είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα άλλα περιφερειακά αεροδρόµια της χώρας µέσω συµβάσεων παραχώρησης.
-Την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στον Ο∆ΙΕ (Ιππόδροµος).
- Την πώληση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας.
- Την επέκταση συµβάσεων παραχώρησης στην Αττική και την Εγνατία Οδό.
- Την αξιοποίηση του Φάσµατος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσµατος.
- Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στο αττικό λιµενικό σύστηµα (αναφέρεται στην απορρόφηση των λιµανιών της Αττικής από το λιµάνι του Πειραιά).
- Τη µελέτη στρατηγικής και συµβάσεων παραχώρησης για λιµάνια και ιδιαίτερα για 11 περιφερειακούς οργανισµούς λιµένων.
- Τη µελέτη στρατηγικής και συµβάσεων παραχώρησης για 850 περιφερειακούς λιµένες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου