Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου 2012

Πώς έκαναν «φτερά» οι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη


«Πρόβες» διάρρηξης με τον συναγερμό έκαναν οι δράστες της κλοπής τριών έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη. Οι διαρρήκτες, οι οποίοι έκλεψαν έναν πίνακα του Πάμπλο Πικάσο, έναν πίνακα του ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριάν και ένα σχέδιο του Γουλιέλμου Κάτσια Μονκάλβο, απενεργοποιούσαν αλλεπάλληλα τον συναγερμό κατά τη διάρκεια της νύχτας, με σκοπό να παραπλανήσουν τον φύλακα. «Ανύπαρκτους» χαρακτήρισε τους κανόνες ασφαλείας της Πινακοθήκης ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής.

Η μεγάλη διάρρηξη αποκαλύφθηκε στις 4:30 τα ξημερώματα, όταν ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων.
Ο φύλακας της Πινακοθήκης μετέβη στον χώρο, εντόπισε έναν από τους διαρρήκτες και επιχείρησε να τον καταδιώξει, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Στη συνέχεια ειδοποίησε την ιδιωτική εταιρεία φύλαξης και την Άμεση Δράση.
Η διάρρηξη ήταν άριστα οργανωμένη από τους επαγγελματίες δράστες, οι οποίοι
-όπως όλα δείχνουν- γνώριζαν πολύ καλά τους χώρους της Πινακοθήκης όπου φυλάσσονταν οι πίνακες, καθώς και τα συστήματα ασφαλείας του κτιρίου.
Οι διαρρήκτες εισέβαλαν στην Πινακοθήκη αφού απενεργοποίησαν τον κεντρικό συναγερμό, και στη συνέχεια παραβίασαν την πόρτα αλουμινίου σε μπαλκόνι του κτιρίου.
Προηγουμένως, όμως, τα μέλη της συμμορίας είχαν κάνει μια σειρά από «προπαρασκευαστικές» ενέργειες, προκειμένου να παραπλανήσουν τον φύλακα. Οι διαρρήκτες έκαναν αλλεπάλληλες «πρόβες» με τον συναγερμό.
Ειδικότερα, στις 19:58 οι διαρρήκτες απενεργοποίησαν δέσμη συναγερμού και παραβίασαν την μπαλκονόπορτα, χωρίς όμως να την ανοίξουν. Όταν ήχησε ο συναγερμός και ο φύλακας έλεγξε εξωτερικά το χώρο, δεν διαπίστωσε ίχνη διάρρηξης.
Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε και άλλες φορές, με τους δράστες να απενεργοποιούν δέσμες συναγερμού και τον φύλακα να σπεύδει να ελέγξει και κατόπιν να αποχωρεί, χωρίς να έχει διαπιστώσει ύποπτες κινήσεις.
Στο τελικό στάδιο της επιχείρησης, τα μέλη της συμμορίας παραβίασαν τελικά την μπαλκονόπορτα, μπήκαν στην Πινακοθήκη, μετέβησαν στον χώρο όπου φυλάσσονταν τα έργα τέχνης και έκλεψαν τους πίνακες.
Ωστόσο, αναγκάστηκαν να αφήσουν πίσω τους έναν ακόμη πίνακα του Μοντριάν όταν τους αντιλήφθηκε ο φύλακας. Τα έργα ήταν μέρος της έκθεσης «Στα άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης».

Παπουτσής: «Ανύπαρκτοι» οι κανόνες ασφαλείας
«Ανύπαρκτους» χαρακτήρισε τους κανόνες ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, έκανε λόγο για καθυστέρηση ωρών στην αντίδραση των ανθρώπων που φυλούν την Πινακοθήκη.
Όπως ανέφερε, ενημερώθηκε ότι κατά τη διάρκεια της διάρρηξης «υπήρχε μόνο ο ένας φύλακας, ο οποίος ήταν μέσα στο Μουσείο κι ότι ενώ άκουσε τέσσερις με πέντε φορές το συναγερμό να χτυπάει, ενημέρωσε την αρμόδια ιδιωτική ασφάλεια που φυλάσσει το Μουσείο και προφανώς η αντίδρασή τους ήταν πάρα πολύ καθυστερημένη».
Καταλήγοντας τόνισε ότι πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι όροι ασφάλειας της Εθνικής Πινακοθήκης.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Αστυνομίας:

Την 04.30΄ ώρα περίπου σήμερα στο κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης επί της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου 50, άγνωστος ή άγνωστοι δράστες, αφού απενεργοποίησαν τον συναγερμό και παραβίασαν πόρτα αλουμινίου εξωτερικού χώρου (μπαλκόνι), εισήλθαν στον εσωτερικό χώρο της έκθεσης από τον οποίο αφαίρεσαν:
- Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56 Χ 40, του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1939 και απεικονίζει γυναικείο κεφάλι.
Το έργο αυτό αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τον ελληνικό λαό, σαν τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση του κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, στο πλαίσιο της δωρεάς έργων Γάλλων καλλιτεχνών.
- Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 Χ 44, του ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού.
Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη.
- Ένα έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 Χ 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους.
Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική Πινακοθήκη.
Κατά το χρόνο τέλεσης της πράξης, ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων, στον οποίο έσπευσε αμέσως ο φύλακας, εντοπίζοντας ένα δράστη τον οποίο και καταδίωξε.
Κατά τη διαφυγή του, ο δράστης εγκατέλειψε στον χώρο ένα επίσης σημαντικό πίνακα του Mondrian, που απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα.
Ο χρόνος, που μεσολάβησε από την είσοδο του δράστη στο χώρο της Πινακοθήκης μέχρι την αποχώρησή του, υπολογίζεται σε επτά λεπτά περίπου.
Στη συνέχεια, ο φύλακας ενημέρωσε την ιδιωτική εταιρία διαχείρισης των ηλεκτρονικών συστημάτων συναγερμών και ενημερώθηκε το κέντρο της Άμεσης Δράσης
Ειδικότερα, όπως προέκυψε, ο άγνωστος ή οι άγνωστοι δράστες, την 19.58΄ ώρα χθες (8-1-2012) απενεργοποίησαν δέσμη συναγερμού και παραβίασαν μπαλκονόπορτα, χωρίς όμως να την ανοίξουν, με αποτέλεσμα όταν ήχησε ο συναγερμός και ο φύλακας ήλεγξε εσωτερικά τον χώρο, να μην διαπιστώσει παρουσία ατόμων ή ίχνη διάρρηξης και να απενεργοποιήσει τον συναγερμό.
Στη συνέχεια και άλλες φορές ο άγνωστος δράστης ή οι δράστες, ενεργοποίησαν διαφορετικές δέσμες συναγερμού, χωρίς να εισέρχονται στον χώρο. Σε όλες τις περιπτώσεις ο φύλακας δεν διαπίστωνε παρουσία προσώπων.
Οι άγνωστοι δράστες στο τελικό στάδιο της επιχείρησης διάρρηξης, αφού άνοιξαν την πόρτα που ήδη είχαν παραβιάσει, εισήλθαν στο εσωτερικό και από τον χώρο της έκθεσης αφαίρεσαν τα έργα τέχνης, βγάζοντάς τα από τις κορνίζες τους.
Ενεργείται προανάκριση από την Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής, εκδόθηκαν διεθνείς αναζητήσεις για τον εντοπισμό των έργων τέχνης και διενεργούνται εκτεταμένες έρευνες για τον εντοπισμό και την σύλληψη των δραστών.

http://www.tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: