Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Έλληνας της Κωνσταντινούπολης γράφει στον … Ερντογάν

http://www.megarevma.net/SainrSophia1.JPG



Μια συνέντευξη ενός εκπροσώπου της ελληνικής ομογένειας στην Κωνσταντινούπολη από την οποία θα καταλάβουμε πολλά  για τους Ρωμιούς της Πόλης , πως σκέπτεται μια μερίδα της τουλάχιστον, αλλά και τι προοπτικές υπάρχουν για τα ακίνητα των Ιδρυμάτων που επιστρέφονται,  δημοσίευσε η τουρκική εφημερίδα  Ραντικάλ. Πρόκειται για τον πρόεδρο του ευαγούς ιδρύματος του  νοσοκομείου «Βαλουκλή» κ. Δημ.Καραγιάννη, με τον τίτλο «Εμείς οι Ρωμιοί υποφέραμε πολύ αλλά όχι από αυτή την κυβέρνηση» και  υπότιτλο «Γράφω επιστολή στον Πρωθυπουργό και εκείνος τη βάζει στην τσάντα του και την πηγαίνει στο σπίτι του λέγοντας “να δω και να καταλάβω καλά τι λέει ο Δημήτρης” όμως οι παλιές κυβερνήσεις ούτε που μας έδιναν σημασία».

Ας δούμε μια περιγραφή και απόδοση της συνέντευξης
: Ο κ. Δ. Καραγιάννης αναφέρεται αρχικά στη ζωή του λέγοντας ότι γεννήθηκε το 1924 στο Ακσαράι ενώ οι ρίζες του είναι από την Κερασούντα. Τονίζει ότι κάποια στιγμή άνοιξε εργοστάσιο επίπλων και το 1991 ανέλαβε πρόεδρος στο Ίδρυμα Βαλουκλή. Το νοσοκομείο όπως λέει ο ίδιος ήταν τότε σε αθλία κατάσταση είχαν 2 γιατρούς και 80 άτομα προσωπικό. Τώρα έχει αναπτυχθεί η πτέρυγα απεξάρτησης σε ιδιαίτερο βαθμό και έρχονται για απεξάρτηση άνθρωποι από όλη τη χώρα. Χωριστά είναι η πτέρυγα των φρενοβλαβών και άλλη η πτέρυγα των γηροκομούμενων.

Στην ερώτηση γιατί στο νοσοκομείο δε νοσηλεύονται Ρωμιοί άρρωστοι η απάντηση του κ. Καραγιάννη ήταν «Μήπως έχουν μείνει Ρωμιοί; Από αυτούς που έχουν μείνει προς το παρόν δεν υπάρχουν άνθρωποι που χρειάζονται απεξάρτηση ούτε με διανοητικά προβλήματα. Υπάρχουν μόνο τρείς οικογένειες Ρωμιών που φιλοξενούμε στο γηροκομείο».
«Είμαι πάντα υπέρ των διαπραγματεύσεων»
Ερ. Εσείς ήσασταν αντίθετος στο θέμα της προσφυγής στο ΕΔΑΔ για τα ακίνητα της μειονότητας. Γιατί;
Απ. Εγώ, δεν ενάγω κανέναν εναντίον της χώρας μου. Δεν πηγαίνω στον κόσμο για να κάνω κάτι τέτοιο. Ορίστε που τώρα το κράτος τα επιστρέφει. Η προσφυγή στο ΕΔΑΔ δεν ήταν καθόλου καλή ιδέα. Εγώ είμαι πάντα υπέρ των διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση.
Ερ. Πως είναι οι σχέσεις σας με την κυβέρνηση.
Απ. Εγώ γράφω επιστολή στον τον Πρωθυπουργό και εκείνος τη βάζει στην τσάντα του και την πηγαίνει στο σπίτι του λέγοντας ‘να δω και να καταλάβω καλά τι λέει ο Δημήτρης’ όμως οι παλιές κυβερνήσεις ούτε που μας έδιναν σημασία. Εκείνο που θέλω να πω είναι ότι εμείς οι Ρωμιοί υποφέραμε κατά το παρελθόν πολύ αλλά όχι από αυτή την κυβέρνηση.
Η Μαρίκα, η οικονόμος του Ατατούρκ
«Η ιστορία ξεκίνησε δυστυχώς με τον Ισμέτ Ινονού. Τότε άρχισαν οι δικές μας δυσκολίες και τότε ήταν που υπέφεραν όχι μόνο οι Ρωμιοί και οι Αρμένιοι αλλά και οι Τούρκοι. Τα προβλήματα αρχίσανε αμέσως μετά τον θάνατο του Ατατούρκ. Ο Ατατούρκ αγαπούσε πολύ τους Ρωμιούς. Όλοι οι υπηρέτες του ήταν Ρωμιοί. Τη Μαρίκα την είχε πάρει από το ορφανοτροφείο. Ήταν αυτή που έκανε όλες τις δουλειές, σιδέρωνε και του έφτιαχνε το κρεβάτι. Πρόσφατα πέθανε 105 ετών.
Ερ. Όταν πάρετε πίσω τα ακίνητά σας πώς θα αλλάξει η ζωή του Ρωμιού του Βαλουκλή;
Απ. Δεν έχει φτάσει ακόμα στα χέρια μου κάποιο επίσημο έγγραφό για το τι και σε τι βαθμό θα επιστρέψουν. Όμως ένα μέρος θα το ξοδέψω για το νοσοκομείο. Θέλω να κάνω ένα παράρτημα. Δεν γνωρίζω όμως τις διαδικασίες που θα γίνουν στην περίπτωση που μας επιστραφούν ως κτίρια. Εδώ απέναντι είναι το νοσοκομείο Γεντίτεπε (Επτάλοφος). Το κτίριο μας ανήκει αλλά το ενοίκιο που παίρνουμε είναι 750 λίρες, δηλαδή κάτι το συμβολικό.
Ερ. Στις 28 Φεβρουαρίου 2001 σας είχαν φακελώσει ως οπισθοδρομικό. Έτσι είναι;
Απ. Ναι. Πώς μπορεί ένας Ρωμιός να είναι οπισθοδρομικός; Η σύζυγός μου που πέθανε πριν 3 χρόνια ήταν μουσουλμάνα.
Ερ. Σας φακέλωσαν επειδή η σύζυγός σας ήταν μουσουλμάνα;
Απ. Υπήρχε ένας μεγάλος κατάλογος με τα ονόματα αυτών που φακελώσανε και πρώτο ήταν το δικό μου όνομα. Ήρθαν στο γραφείο μου δύο άτομα ο ένας υψηλόβαθμος αστυνομικός και άρχισαν να ψάχνουν αμέσως τη βιβλιοθήκη μου. Αργότερα έμαθα ότι έμαθαν πως η γυναίκα μου δίδασκε το κοράνι. Γιαυτό με φακέλωσαν.
Οι φωτογραφίες στο γραφείο του
Ερ. Γιατί στο γραφείο σας υπάρχει η φωτογραφία του αντιπροέδρου Μπουλέντ Αρίντς.
Απ. Τον αγαπάω πολύ γι’ αυτό. Καμιά φορά έρχεται τα πρωινά και κάνουμε πρωινό μαζί, είναι πολύ ειλικρινής. Πχ. Μου είχε πει περίπου πριν από 4 μήνες τη χαρμόσυνη είδηση ότι θα εκδοθεί ο νόμος για τις μειονότητες. Μου αρέσει να έχω  φωτογραφίες των πολιτικών. Κοίτα εκεί είναι η φωτογραφία του Ατατούρκ.
Ερ. Ο Αρίντς απόρησε που είδε τη φωτογραφία;
Απ. Γέλασε και είπε καλά που έβαλες τη φωτογραφία μου που ήμουν πιο νέος. Εγώ έχω πολύ καλή συνεννόηση με την κυβέρνηση διότι μπορώ και τη φθάνω. Κάθε φορά που ρωτάω κάτι μου απαντούν γι΄αυτό και ψηφίζω ΑΚΡ.
http://www.prionokordela.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: